Creatief! Dit zijn de leukste 1 aprilgrappen van bedrijven van 2025

Elk jaar is het raak - de grappen vliegen ons om de oren wanneer 1 april nadert. Waar wij het bij simpele trucjes houden, zoals zout in de koffie of plakband op de kraan, pakken bedrijven op Instagram het veel grootser aan. Met professionele aankondigingen laten ze ons keer op keer twijfelen: is dit echt… of toch een grap?
1 aprilgrappen
Ook dit jaar hebben bedrijven in Nederland weer hun best gedaan om de ultieme 1 aprilgrap te bedenken. Sommigen gingen iets te hard van stapel – zoals Ice Tea, die wel héél vroeg aankondigde dat Ice Tea Peach uit het assortiment zou verdwijnen. Anderen hadden ons compleet te pakken, zoals Gall & Gall met hun overtuigende Chardon Tea. En dan zijn er nog de grappen waarvan we stiekem hopen dat ze ooit echt worden, zoals Sjorleone als de nieuwe Bachelor. Één ding is zeker: de bedrijven zaten niet stil, en wij hebben er met volle teugen van genoten. Hier zijn de zeven leukste 1 aprilgrappen van 2025!
1. AFAS Live
AFAS Live snapt precies wat concertgangers willen, want zeg nu zelf: hoe chill zou dit zijn? Het bedrijf deelde op Instagram dat ze binnenkort een lengte-indeling gaan invoeren. Kortere bezoekers vooraan, langere mensen achteraan, zodat iedereen goed zicht heeft op het podium. Klinkt best eerlijk, toch?
Maar ja, wat als je als lange fan al sinds zeven uur ’s ochtends in de rij staat en alsnog achteraan moet staan? Of als je vriendengroep bestaat uit een mix van lang en kort? Of… nou ja, gelukkig hoeven we ons daar geen zorgen over te maken – want ja, wij weten vrijwel zeker dat het een 1 aprilgrap is!
2. MediaMarkt
Op zoek naar een unieke statement tas? MediaMarkt heeft dé oplossing – of nou ja, wij denken eigenlijk dat het een grap is. Ze introduceerden namelijk een tas die verdacht veel lijkt op een stofzuigerzak. Creatief? Zeker. Maar stijlvol? Daar valt over te discussiëren…
Om de grap nog geloofwaardiger te maken, schakelden ze zelfs influencers in. Nina Houston liet op TikTok zien hoe ze de tas stylede, waardoor je bijna zou denken dat het een echte trend gaat worden. Wie weet, misschien lopen we volgend jaar allemaal met een stofzuigerzak rond!
Tekst gaat verder onder de TikTok.
3. Pathé
Misschien wel één van de beste 1 aprilgrappen van 2025: Pathé SplitScreen. Na hun eerdere verticale bioscoopscherm komen ze nu met Pathé SplitScreen. Het idee? Films kijken zoals je op TikTok doet: met een extra schermpje eronder waarop Subway Surfers draait. Of dit goed is voor onze spanningsboog? Absoluut niet. Maar eerlijk is eerlijk, de grap was zó goed bedacht dat we er bijna intrapten.
4. Lidl
Geen gesjouw meer met zware boodschappen, want Lidl introduceerde de E-Mand – een zelfrijdend winkelmandje dat je moeiteloos volgt zodra je het koppelt aan de Lidl Plus-app. Klinkt als een droom, toch?
Volgens hun Instagram zou het slimme mandje nu getest worden in vijf filialen en vanaf mei overal in Nederland te vinden zijn. Toch kunnen we het niet helpen om te denken: met alle nieuwe technologieën tegenwoordig, zou dit niet écht mogelijk moeten zijn? Waarschijnlijk niet, maar het zou wel leuk zijn!
5. FEBO x SportCity
Een samenwerking die we nóóit verwacht hadden: FEBO en SportCity met de proteïnekroket! Verkrijgbaar in twee varianten: rundvlees (18 gram proteïne) en Vitaaltje (15 gram proteïne), zou deze binnenkort uit de snackmuur bij SportCity Amsterdam Buikslotermeerplein gehaald kunnen worden? Ideaal voor na je training, of misschien zelfs ervoor als je van een goede snack houdt.
Maar… aangezien het 1 april is, lijkt het erop dat deze proteïnekroket misschien toch een goed doordachte grap is.
6. Jumbo
Supermarkten hebben altijd de beste 1 aprilgrappen, en deze is eigenlijk best geloofwaardig! Na de hype rondom de crompouce die in iedere supermarkt te vinden was, komt Jumbo nu met de croiket. Een perfecte combinatie van een krokante kroket en het gemak van een verse croissant. Hoe lekker zou dat zijn?
We hopen stiekem dat dit niet één van de 1 aprilgrappen van 2025 is, want wie wil er nu niet zo’n heerlijke snack?
7. Intents Festival
Voor alle ouders die hun partyfase niet willen verlaten, heeft Intents Festival nu de oplossing! Dit jaar introduceert het festival een eigen kinderopvang op het terrein. ‘Zo kun jij onbezorgd een weekend lang losgaan, terwijl je kleintje veilig en vol plezier wordt opgevangen. Maak er een echte familietrip van en geniet met een gerust hart van de vetste shows, hardste kicks en het gezelligste festival van het jaar!’, zegt het bedrijf in de caption. Creatief bedacht Intents Festival, maar wij trappen er niet in!