Direct naar content
Beauty

Cent Pur Cent-oprichtster Caroline Rigo geeft déze verrassende tip voor jouw make-uproutine

Charlotte
Charlotte Leestijd: 3 minuten
verrassende-make-up-tip
Afbeelding: Cent Pur Cent

Hoe combineer je health en glam in een potje? Caroline Rigo, de oprichtster van Cent Pur Cent heeft het antwoord! Toen ze geen make-upmerk kon vinden dat én goed was voor de huid én een luxe uitstraling had, besloot ze er zelf één te starten. Inmiddels is Cent Pur Cent uitgegroeid tot een favoriet in vele badkamerkastjes en wij mochten haar een aantal vragen stellen.

Waarom begon Caroline Rigo van Cent Pur Cent haar eigen merk?

Ken je dat gevoel? Je zoekt make-up die zowel goed is voor je huid als er prachtig uitziet, maar het lijkt niet te bestaan. Gezonde merken hebben vaak niet de luxe uitstraling, en luxe merken missen vaak die gezonde touch. Voor de CEO van Cent Pur Cent was dit dé reden om haar eigen merk te starten. Cent Pur Cent combineert health en glam in een potje en biedt producten die je huid mooier maken én je zelfvertrouwen een boost geven. Het startpunt? Een duidelijke missie: make-up maken die toegankelijk is voor iedereen en waarbij je je goed voelt, van binnen en buiten.

caroline-rigo-cent-pur-cent

Ultieme carrièretips

We konden het natuurlijk niet laten om deze girlboss uit te horen over al haar beautygeheimen én beste carrièretips. Tijdens ons gesprek deelde Caroline Rigo een aantal inspirerende adviezen voor iedereen die grote dromen heeft en wil ondernemen:

  • Gewoon doen. Wacht niet tot alles perfect is, want dat moment komt nooit. Start en leer terwijl je bezig bent.
  • Brede kennis is essentieel. Veel mensen beginnen een bedrijf vanuit hun talent, maar missen kennis over ondernemerschap. Verdiep je dus in de technische kant van zaken doen.
  • Volg je buikgevoel, maar wees slim. Als iets goed voelt, onderzoek dan waarom. Maak beslissingen die intuïtief én logisch kloppen.

Wat maakt Cent Pur Cent uniek?

Wat is het geheim achter het succes van Cent Pur Cent? Toegankelijkheid. Bij dit merk draait het niet alleen om hoogwaardige producten, maar vooral om het gevoel dat ze creëren. “We willen dat mensen zich zelfverzekerd voelen met hun make-up en dat onze producten eenvoudig in gebruik zijn”, deelt Caroline. Het merk heeft een duidelijke missie: een community bouwen waar skincare en een fabulous look harmonieus samenkomen. Perfect voor iedereen die op zoek is naar make-up die niet alleen je huid verzorgt, maar ook een verschil maakt in je confidence.

Hoe blijft Cent Pur Cent zichzelf dan telkens opnieuw uitvinden? Door verder te kijken dan de gebaande paden! Caroline haalt haar inspiratie uit mensen en culturen over de hele wereld. “De manier waarop mensen denken, inspireert ons om te innoveren”, legt ze uit. En de ambitie van het merk? Die is duidelijk en ambitieus: “We willen in zoveel mogelijk badkamerkastjes staan!”.

caroline-rigo-cent-pur-cent-2

Favoriete producten en tips

Wij hebben al een aantal make-upproducten van dit fantastische beautymerk in onze toilettas, en zijn helemaal weg van The Ultimate Eyeshadow Palette 1.0. Maar we waren natuurlijk ook benieuwd naar het favoriete product van Caroline zelf. En die blijkt te zweren bij de Loose Mineral Foundation: “Je huid wordt er echt mooier door, ik draag het elke dag.” Haar belangrijkste make-upadvies? “Laat je om de tien jaar professioneel adviseren. Je huid verandert, en je make-uproutine moet meegroeien.” Een kleine refresh kan echt een wereld van verschil maken.