Lifestyle

Wow! Dit aantal vindt Netflixen belangrijker dan seks

Terwijl Netflix and chill voor velen als de perfecte combinatie klinkt, komen voor één op de tien mensen deze twee woorden niet samen in een zin voor. Zij kijken liever Netflix met een lekker hapje in de hand in plaats van een lekker hapje in bed. Hoe dat zit lees je hier.

Vanuit onderzoek van VoucherCodes onder 2200 proefpersonen uit Groot Brittannië werd de vraag gesteld: houd je genoeg van Netflix om seks op te geven? Dit vroegen ze onder andere ook over het eten van vlees, Spotify en je social media profielen.

JOMO
Voor velen is thuisblijven dan ook niet zo een heel groot probleem en kiezen ze hier dan ook bewust voor, blijkt uit het onderzoek. De toenemende populariteit van abonnementsdiensten, zoals muziek, films en dergelijke, heeft ertoe geleid dat mensen liever binnen blijven en hun geld aan deze diensten betalen, dan dat ze zuurverdiende centjes geld aan dagelijkse uitjes uitgeven. Het is dan wel zo dat ze meer binnen blijven, zodat ze geld sparen voor een groter of specialer uitje met vrienden.

Onder de millennials werd gevraagd waar zij echt niet zonder konden leven en dat was JOMO (Joy Of Missing Out). Een grotere groep wilden zijn tijd thuis echt niet opgeven, waardoor de JOMO het zelfs won van de FOMO, wat staat voor Fear Of Missing Out, waarbij je juist overal bij wil zijn in de angst dat je iets mist. Waar het bij JOMO om gaat, zoals hierboven al werd aangegeven, is dat de millennials graag sparen om mooiere herinneringen te maken met de mensen waar zij om geven en dit hoger op het prioriteitenlijstje staat dan het hebben van bijvoorbeeld veel spullen. 

via GIPHY
Netflix boven vlees eten
5% van de deelnemers zouden vlees opgeven voor Netflix en een kwart van de deelnemers overweegt het om te stoppen met alcohol drinken voor hun favo streamingdienst. 15% zou social media opgeven en 11% hun seksleven. Dit toont maar aan dat Netflix enorm geliefd is onder zijn kijkers.

Zoveel tijd besteden we eraan
Dit komt vast niet als een verassing, maar we verslinden ook hele werkdagen aan Netflix kijken. 25% kijkt namelijk een hele werkdag per week aan Netflix-films en -series weg. Aan Spotify besteden we een tikkeltje minder, namelijk 20% luistert ongeveer een uur muziek per dag via de app. Waar we weer meer tijd aan besteden is het zoeken naar potentiële scharrels en liefdes door te swipen op Tinder, dan doen we ongeveer tachtig minuten per dag.

Zin een een Netflix and no chill dag? Dan mag je deze toppers echt niet missen.
Bron: marieclaire.co.uk | Beeld: iStock

Must reads 👀