1. Als je de klant vraagt of hij/zij het bonnetje mee wil, krijg je de volgende antwoorden:
- Alleen als jij je nummer erop schrijft.
- Nee, ik krijg toch niks terug van de belasting.
- Hang die maar boven je bed.
- Nee, ik geloof je op je blauwe ogen.
2. Wilt u ook zegels meneer?
De klant: “Ja, anders krijg ik ruzie thuis.”
3. Andere mensen daarentegen zeggen voordat je überhaupt wat hebt kunnen vragen:
“En het bonnetje en de zegels.” Rustig mevrouw, mag ik eerst het geld in mijn lade doen?
4. Mensen die bij het invoeren van de verkeerde pincode meteen hun pas uit het apparaat trekken
Nee, oké te laat… Mevrouw de volgende keer hoeft u uw pas er niet uit te trekken. Jij vraagt namelijk opnieuw naar uw pincode… En nu duurt het weer lang.
5. Ongeduldige klanten
Mensen die geen tijd hebben en als ze als vierde in de rij komen meteen vragen of er een andere kassa opengaat
6. Er zijn altijd klanten die niet op hun beurt kunnen wachten
Wanneer je zegt “de eerstvolgende mag naar kassa 3” staat vervolgens de laatste in de rij als eerste aan je kassa. Uh, ik zei toch echt ‘de eerstvolgende in de rij?’
7. Van die klanten die je vertellen wat in de aanbieding is
Ja, mevrouw dat gaat allemaal automatisch.
8. Klanten die terugkomen met de bon
“Dit product was in de aanbieding, maar gaat er niet af.” Mevrouw, als u goed op de bon kijkt dan gaat alles er onderaan af. “Oh oké, want het gaat altijd fout hier.” Pff, mevrouw, als u goed kijkt wat de aanbieding is, dan gaat het bijna altijd goed.
9. Mensen die aan de kassa gaan vragen of er nog een product is
Mevrouw, ik zit achter de kassa… Wilt u dat ik nu achter mijn kassa vandaan schiet om voor u te kijken? Vraag het in de winkel…
10. Dat moment dat je even niks te doen hebt er iemand aankomt en zegt:
“Zo heb je niks te doen? Zal ik jou maar eens even aan het werk zetten dan.”
11. Ochtenden zijn verschrikkelijk
Iedereen pint uit de geldautomaat en betaald met € 50. Wanneer je vraagt of ze niet kleiner hebben zeggen ze standaard allemaal nee, terwijl je toch echt een briefje van vijf euro ziet zitten.
12. Wanneer je alle boodschappen hebt gescand, maar de klant het nodig vindt om rustig zijn boodschappen in te pakken en dan pas te betalen
Uh? Heeft u dan niet door dat u alles ophoudt? Reken af!
13. Kassa gesloten
Ondanks dat het bordje gesloten op de band staat zijn er toch altijd mensen die net doen of ze het bordje niet hebben gezien.
14. Wanneer klanten iets vergeten
Klant: “O, ik ben wat vergeten. Ik pak het nog snel even”. Niet veel later heb jij alle boodschappen gescand en staat de hele rij op die klant te wachten. Klant: “Sorry hoor, ik kon het niet vinden.” Pff…
15. De prijs verkeerd oplezen
“Dat wordt dan 16 euro en 10 cent. Uh sorry, ik bedoel € 25, haha oeps, ik lees de tijd voor…”
16. Dagdromen
“Dat wordt dan 64 euro” en je denkt: He… heb ik deze klant weleens echt aangekeken? Wie staat er eigenlijk aan mijn kassa?
17. Zegeltjes
Mensen die bij € 13,50 zeggen “en de zegeltjes graag”. Jij: “u krijgt zegels bij € 15 aan boodschappen.” De klant: “Goh, wat kinderachtig, ik heb bijna vijftien euro.” Precies mevrouw u heeft dus géén € 15.